Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym

Jak tworzyć dobre opisy produktów w sklepie internetowym

Co jest najważniejszym czynnikiem, przekonującym klienta do dokonania zakupu? Cena? Zdjęcie produktu? Opinie innych użytkowników? Zapewne te elementy mają bardzo duży wpływ, jednak równie ważny, jeśli nie ważniejszy jest opis produktów w twoim sklepie. Są sklepy internetowe, które bazują wyłącznie na opisach udostępnionych przez producenta. Najczęściej powtarzają się one na wielu innych stronach, tworząc tak zwany duplicate content. Biorąc jednak pod uwagę wielkość sklepu, liczbę linków, które do niego prowadzą i czas istnienia, nie odgrywa to aż tak wielkiego problemu w jego pozycjonowaniu i zajmowaniu wysokich pozycji w wyszukiwarkach. By jednak móc z takim sklepem konkurować, jako młodszy gracz na rynku będziesz musiał zadbać o stworzenie własnych, unikalnych opisów produktów. Pozwolą one ci się wyróżnić od konkurencji, zdobyć większe zaufanie klientów i dostarczą odpowiedzi na większość pytań, które mogą mieć internauci wobec konkretnego produktu lub usługi. Zanim jednak zabierzesz się za tworzenie takiego opisu, powinieneś wiedzieć jak tworzyć dobre opisy produktów i jakimi zasadami należy się kierować przy jego pisaniu.

Budowa opisu produktu

Na pewno znana ci jest dobrze zasada, że teksty w internecie nie są czytane od deski do deski, ale raczej oglądane w poszukiwaniu ważnych informacji. Tak samo „czytają” opisy produktów twoi klienci. Musisz zatem zadbać o takie rzeczy jak: wielkość fontu, krój, odstępy między liniami, długość pojedynczego zdania, a także pogrubienia dla najważniejszych informacji oraz wypunktowania. Jeżeli opis produktu jest mocno rozbudowany i tworzy długi blok tekstu, trzeba zadbać o podział na akapity, również z zastosowaniem tytułów, sformatowanych nagłówkami H.

Słowa kluczowe w opisie

Niewykorzystanie możliwości, jakie dają opisy produktów aby umieścić w nich słowa kluczowe, byłoby prawdziwym marnotrawstwem i świadomym popełnieniem głupoty. Oczywiście nie możemy całego opisu nafaszerować samymi słowami kluczowymi. Należy to robić z umiarem, starając się w naturalny sposób wplatać słowa kluczowe w treść i otaczać je pokrewnymi hasłami, tworząc w ten sposób tzw. długi ogon. Zadbaj również o formatowanie – jeśli jest to uzasadnione, niech słowa kluczowe będą objęte znacznikami H lub stanowią anchor linku wewnętrznego.

Dopasuj opis do potrzeb klienta

To jedno z najtrudniejszych zadań, stojących przed copywriterem. Stosunkowo łatwo jest opisać produkt w beznamiętny i chłodny sposób, wymieniając jego cechy fizyczne lub nadając parametrom technicznym brzmienie rozumiane przez normalnego człowieka. Ale czy rzeczywiście tego oczekują klienci, odwiedzający twój sklep? Z pewnością nie. Oni znaleźli się w tym miejscu dlatego, że chcą tu coś kupić. Chcą jednocześnie aby jakaś informacja ich do tego przekonała. W pewnym stopniu pozwala im to zdjąć odpowiedzialność ze swoich barków i przenieść ryzyko na ciebie. Musisz temu podołać, tworząc przekonujący i zachęcający do zakupu opis produktu w Twoim sklepie. Należy skupić się w nim na mocnych stronach konkretnego przedmiotu, opisać zalety wynikające z jego stosowania i dać klientowi poczucie, że podejmuje słuszną decyzję nabywając go. Pozwoli ci to zwiększyć sprzedaż, przy jednoczesnym oferowaniu cen wyższych niż konkurencja, opierająca się na powielanych opisach.

Ważna informacja

Czasami stworzenie ciekawego opisu produktu w sklepie wymaga bezpośredniego kontaktu z nim. Szczególnie jeśli jest to nowość na rynku. Warto wówczas zadbać o posiadanie próbek, które można przekazać osobie tworzącej opis do testowania. Pozwoli to stworzyć ciekawy tekst, który będzie doskonałym odzwierciedleniem produktu, który zamierzasz sprzedawać.

Jak wzmocnić chęć zakupu produktu?

Zainteresowanie klienta produktem to połowa sukcesu. Należy w nim jeszcze wzmocnić chęć jego zakupu. Można to zrobić na kilka sposobów.

  • Ocena i opinie klientów – klienci lubią się utwierdzać w przekonaniu że warto dokonać zakupu, czytając opinie innych zadowolonych osób. Jako właściciel sklepu powinieneś zadbać o to, aby zbierać od swoich klientów komentarze na temat produktów i oceny. Umieszczać powinno się je pod opisem produktu, a ocenę można umieścić powyżej niego, np. w formie gwiazdek. Jest to rozwiązanie bardzo łatwe w prezentacji i doskonale interpretowane przez każdego użytkownika sklepów internetowych.
  • Zasada 80/20 – ta zasada jest stosowana w wielu dziedzinach życia. W przypadku tworzenia opisów produktów, można ją odnieść do tego, aby 80% najważniejszych informacji o produkcie było umieszczonych w pierwszych 20% tekstu.
  • Kroki zamówienia – klienci lubią wiedzieć ile pracy zostało do wykonania przed nimi. Dotyczy to również składania zamówień w sklepie internetowym. Oprócz tego że proces powinien być maksymalnie krótki i szybki, warto pokazać klientowi na którym etapie aktualnie się znajduje.

Podstawowe zasady tworzenia dobrych opisów produktów w sklepie internetowym

  1. Staraj się korzystać z prostego słownictwa, które jest łatwo rozumiane przez większość osób
  2. Stopniowo wprowadzaj klienta w charakterystykę produktu
  3. Nazywaj rzeczy po imieniu, unikając jednocześnie kolokwializmów
  4. Twórz opisy brzmiące dynamicznie, stosując stronę czynną czasowników
  5. Nie upiększaj opisów kłamstwami
  6. Skup się na prawdziwych zaletach
  7. Nie pozwól aby klient miał jakiekolwiek wątpliwości – rozwiewaj je od samego początku
  8. Buduj wizerunek eksperta, tworząc np. blog, na którym zaprezentujesz ciekawe teksty na dany temat produktu
  9. Twórz opis obiektywny, unikając za wszelką ceną sprzedawania go na siłę.

Leave a comment