Link w nawigacji, anchor text w treści, odnośnik w stopce?
-
Linki w treści mają zazwyczaj większe znaczenie
Ogólnie rzecz mówiąc, linki zawarte w treści mają większe znaczenie, niż linki nawigacyjne. Oczywiście nie jest to stwierdzenie uniwersalne i może różnić się w zależności od konkretnego przypadku, jednakże zdaję się że tak właśnie jest.
-
Linki w stopce często ulegają dewaluacji
Jeśli masz link w stopce, ale nie masz go w głównej nawigacji, w bocznym panelu czy w treści strony prawdopodobnie nie będzie miał on dużej mocy. W rzeczywistości wydaje się, że nie ma on prawie żadnej mocy, poza indeksowaniem danej podstrony.
-
Najbardziej widoczne linki mogą mieć większą wagę
Jest to element, który można w stosunkowo prosty sposób przetestować. Jeśli używasz na swojej stronie bardzo małych czcionek i tym samym bardzo małych linków, nie będą one odpowiednio dostępne i oczywiste dla odwiedzających. Wygląda na to, że mało widoczne odnośniki mają równie małą wartość w rankingu Google.
-
Jedna strona z wieloma linkami do tego samego adresu URL
Załóżmy, że mam link do danego produktu u góry strony, ale posiadam także na dole box z „polecanymi produktami” gdzie również znajduje się odnośnik do tego produktu. Okazuje się, że Google zobaczy oba linki. Oba kierują na tę samą stronę, ale docelowa strona odziedziczy wartość tekstu zakotwiczenia tylko z pierwszego linku na stronie, a nie z obu. Zatem drugi tekst zakotwiczenia będzie zasadniczo traktowany tak, jakby w ogóle nie istniał. A więc, jeśli zależy Ci na umieszczeniu linku np. w treści, myśląc, że możesz uzyskać lepszą wartość tekstu zakotwiczenia, sprawdź czy w Twojej nawigacji, czy w treści powyżej nie ma już odnośnika do tej podstrony. Drugi link do tej samej podstrony nie zawiera wartości tekstowej (anchor text).
-
Link z treści jest bardziej wartościowy niż ten ze stopki lub nawigacji
Ogólnie rzecz biorąc, linki z głównej nawigacji będą działały lepiej niż te ze stopki. Jednakże odnośniki zawarte w treści mają największą wartość, dlatego warto poszukać rozwiązania, które pozwoli na linkowanie wewnętrzne z tego elementu.
-
A co jeśli moje odnośniki otwierają podstronę w nowej karcie lub nowym oknie?
W ogóle nie ma to znaczenia. Zdaję się, że Google nie przywiązuje wagi do tego jak otwierane są odnośniki, czy są to nowe karty, ta sama karta, czy nowe okno.
-
Wiele linków z zewnętrznej strony
Tak jak w przypadku linków wewnętrznych, liczy się tylko pierwszy tekst zakotwiczenia. Jeśli z jednej strony kierują do naszej witryny dwa linki, to tylko ten najwyższy, który Google widzi jako pierwszy w kodzie HTML będzie posiadał anchor text.
-
Wygląd a kod HTML
Czasem zdarza się że dany odnośnik znajduje się z pozoru na górze strony, a zaglądając do jej źródła okazuje się, że jest on umieszczony dużo niżej. Wyszukiwarka pobiera tekst zakotwiczenia z pierwszego odnośnika do danej podstrony, czyli tego który znajduje się najwyżej w kodzie HTML.
Leave a comment