Landing page

Jak stworzyć landing page?

Gdy przyjdzie Ci zastanowić się nad stworzeniem strony internetowej, możliwe, że spotkasz się z pojęciem landing page. To typ strony internetowej znacznie zyskujący w ostatnim czasie na znaczeniu i popularności. Kiedy i dlaczego warto wybrać właśnie landing page oraz jak go stworzyć? Oto krótki poradnik.

Czym jest landing page?

Rozpocznijmy od podstaw, czyli od próby zdefiniowania landing page. Jest to prosta strona, mogąca być zarówno odrębną mini stroną internetową, jak też częścią innej witryny, na którą bezpośrednio trafiać mają Twoi odbiorcy. Ma skłaniać do konkretnego działania, czyli np. zapisania się do newslettera, czy wypełnienia formularza kontaktowego przed zamówieniem. Jest ona używana np. do promocji produktu lub części oferty i to na nią odsyła się potencjalnych klientów we wszelkich związanych z tym akcjach w sieci. Możesz zatem zdecydować się na landing page dla pojedynczego, wyjątkowego produktu z Twojej oferty, niezależnie od funkcjonowania Twojej podstawowej, firmowej witryny.

Treść

To, co napiszesz na landing page, jest bardzo ważne z powodu ograniczonej ilości miejsca, jaką dysponujesz. Na landingu nie powinny znaleźć się długie artykuły, lecz treści zwięzłe, atrakcyjne marketingowo i nastawione na pożądane działanie odbiorcy. Aby skłonić go do reakcji, używa się tzw. call to action (C2A,CTA), czyli dosłownie nawołania do działania. Chodzi o zwroty typu „kliknij”, „nie czekaj”, „kup”, z pomocą których zwracasz się bezpośrednio do klienta, próbując wywołać określoną czynność. Potrzebujesz bliskości ze swoim odbiorcą oraz dobrych, krótkich, chwytliwych sloganów, które pozwolą Ci maksymalnie zainteresować swojego klienta i go przekonać. Na landing page’u zdecydowanie nie ma miejsca na oficjalne zwroty, długie eseje i wiele informacji technicznych. Tutaj Twój klient ma otrzymać konkrety, przekonać się o korzyściach wyboru oferty i mieć możliwość natychmiastowego skontaktowania się z Tobą!

Potrzebujesz strony landingowej? Sprawdź tworzenie stron landing page!

Kwestie techniczne

Jeśli landing page ma być dla Ciebie kluczowy w kontakcie z klientem, to warto poświęcić mu dużo uwagi pod względem technicznym. Dobrze, aby był dobrze zoptymalizowany pod kątem SEO, czyli pozycjonowania strony. Tym trudniejsze to zadanie z powodu niewielkiej ilości treści, dlatego warto podejść do tej kwestii z odpowiednią uwagą. Dobrze też, jeśli będziesz monitorować ruch na swoim landingu i analizować działania odbiorców. Tutaj z pomocą przyjdzie oczywiście Google Analytics lub narzędzia monitorujące ruchy użytkowników.

Landing page to niewielka strona internetowa, co nie oznacza jednak, że jej odpowiednie stworzenie jest banalnie proste. W wielu przypadkach landing będzie ostatnim pośrednikiem pomiędzy Tobą a Twoim klientem. Nie można sobie zatem pozwolić, aby z powodu źle przygotowanego landingu tracić swoich odbiorców. Kwestie techniczne, marketingowe, merytoryczne – zadbaj o każdy z tych elementów, a na pewno nie pożałujesz!

Leave a comment