Po co tworzyć landing page?
Landing page to pojęcie, które w ostatnim czasie pojawia się w sieci bardzo często. Mogliście na nie trafić nawet, jeśli nie interesujecie się tematyką IT, czy marketingową. Wielu z Was zapewne wciąż zastanawia się jednak, o co tak naprawdę chodzi. Oto kilka słów o tym, czym tak naprawdę jest landing page.
Landing page – co to?
Landing page jest niczym innym, jak stroną docelową, na którą chcecie skierować swojego odbiorcę, po kliknięciu w dany link, reklamę itp. Cechują się prostą strukturą, skierowaną zwykle jedynie na część oferty lub konkretne działanie, jakie chcesz uzyskać od użytkownika. Nie ma tu miejsca na rozbudowane treści, liczy się konkret, który ma przełożyć się na równie konkretną reakcję odbiorcy. Co jest tą konkretną reakcją? Zakup promowanego produktu, podanie danych do newslettera, czy umożliwiających oddzwonienie do potencjalnego klienta itp. Co jest jednak kluczem do tego, by uzyskać od użytkownika to działanie?
Jak skonstruować landing page?
Strona landing page ma zaciekawić i przynieść określone korzyści. Używa się do tego tzw. Call to action (C2A lub CTA), czyli bezpośredniego zwrotu do użytkownika. Przekaz tworzy się w ten sposób, aby jasne było, że Wasz odbiorca powinien wpisać określone dane, kliknąć, zakupić jakiś produkt, zyskując w ten sposób wymierną korzyść. Łatwo więc zauważyć, że bardzo ważną kwestią w landing page’u jest tekst. Nawet tak, wydawałoby się, prosta sprawa, jak stworzenie jednego, czy dwóch zdań skierowanych do klienta, może być nie lada wyzwaniem, jeśli mają być one skuteczne i konieczna może okazać się pomoc doświadczonego copywritera. Powinniście swojego klienta przecież zaciekawić, skłonić do działania, jednocześnie przedstawiając konkrety, a macie na to tak niewiele miejsca. Cały komunikat powinien być sprawny, skuteczny i atrakcyjny. Skuteczność stworzonego przekazu i landingu bez problemu zbadacie, stosując narzędzia analityczne, takie jak choćby Google Analytics. Musicie o nich pamiętać, chcąc posiadać stronę internetową, która ma okazać się odpowiadająca potrzebom Waszych klientów. Nie obejdziecie się bez witryny, jaka pozwoli Wam zbierać dane o tych, do których chcecie trafić.
Czy landing page jest naprawdę tak ważny?
Jeśli wciąż nie jesteście co do tego przekonani, to warto wspomnieć o jeszcze jednej sprawie. Skoro landing page wiąże się z treścią, czyli popularnym „contentem”, to można się domyślić, że może on odgrywać znaczącą rolę w pozycjonowaniu Waszej strony internetowej. Odpowiednio optymalizując całość, zyskacie klientów nie tylko za sprawą samego przekazu, ale też rezultatów, jakie może osiągnąć Wasza witryna w wyszukiwarkach. Tym bardziej trzeba przyłożyć do tego wszystkiego dużą wagę, gdyż tych treści na landingu jest przecież tak niezwykle mało w porównaniu do tradycyjnej strony internetowej.
Przemów do swoich klientów
Nie powinno być już chyba żadnych wątpliwości, że profesjonalnie stworzony landing page rzeczywiście może Ci przynieść wiele dobrego, nie tylko w wyniku „pustych” kliknięć, lecz realnych korzyści. Wspólnie z pozycjonerem, czy copywriterem możesz więc stworzyć coś, co naprawdę wyróżni Cię spośród konkurencji w sieci.
Comments (2)
Karolin
lis 19, 2018 at 12:16 PM
Wydaje mi się, że landing page jest skuteczniejszy nawet od strony firmowej, gdyż na landing page przekaz jest dopasowany i odpowiada na potrzeby odwiedzającego.
ReplyArseo System
lis 19, 2018 at 2:34 PM
Wszystko zależy od tego jaki cel chcemy finalnie osiągnąć, w niektórych przypadkach lepiej sprawdza się landing page, w innym strona firmowa, w jeszcze innym blog czy portal informacyjny. Landing page może być też częścią serwisu, nie musi być odrębną witryną.
Reply