Jakie elementy na stronę główną witryny

Jakie elementy zamieścić na stronie głównej?

Przed każdą firmą w dzisiejszych czasach stoi zadanie stworzenia odpowiadającej na potrzeby klientów strony internetowej. Jak to zrobić? Nie ma na to żadnego zestawu uniwersalnych reguł. Każdy biznes, a co za tym idzie, każda firmowa strona internetowa, ma realizować inne zadanie, przyczyniać się do różnych czynności klientów. Cel nie zawsze jest taki sam, więc także jego realizacja jest elastyczna. Można jednak określić, jakie elementy zamieścić na stronie głównej, aby była ona funkcjonalna i przejrzysta, a dotyczą one praktycznie każdego rodzaju witryny. Jakie są to elementy? Zapraszamy do lektury!

Logo

To rzecz, o której niektórzy wciąż zapominają, a która powinna znajdować się przecież praktycznie w każdym miejscu, gdzie znajduje się wzmianka o Twojej firmie – na każdym materiale promocyjnym, każdym gadżecie. Służy to właściwej identyfikacji firmy przez klientów. Niektórzy mogą przecież nie pamiętać nazwy przedsiębiorstwa, czy jego adresu, a skojarzą je właśnie po logo. Jeśli stworzysz więc nowoczesne, spójne z Twoją działalnością logo, to warto je też właściwie wykorzystywać – w końcu po to je stworzyłeś. Dotyczy to także Twojej działalności w sieci.

Menu

Przechodzimy do bardziej funkcjonalnej sfery, czyli menu nawigacyjnego po stronie. Rzecz, wydawałoby się, oczywista, ale tutaj również zdarzają się naprawdę nietypowe, ale w większości też niesprawdzone pomysły na to, jak pozbyć się menu ze strony. Czy warto? Na pewno nie. Poruszanie się po witrynie powinno być dla klientów przejrzyste i nieskomplikowane. Lepszego sposobu od dobrze skonstruowanego, zawsze widocznego i dostosowanego do urządzeń mobilnych menu, nie znajdziesz.

Potrzebujesz nowej strony internetowej? Sprawdź tutaj!

Call To Action

CTA, czyli wezwanie do działania to stały „chwyt”, stosowany w przekazach marketingowych. W odpowiednich miejscach warto zastosować zwroty typu: „zadzwoń”, „skontaktuj się z nami”, „zamów” itp. Bezpośrednio zwracasz się w nich do odbiorcy i namawiasz do konkretnego działania. Na swojej stronie głównej możesz umieścić je na odnośnikach do formularzy kontaktowych, czy linkach do konkretnych produktów. Po pierwsze, skracasz dystans pomiędzy sobą a klientem, po drugie, ułatwiasz ponownie poruszanie się po stronie, np. umożliwiając złożenie zamówienia poprzez przycisk „zamów”. To na działaniach klienta, czyli zakupach Ci zależy, więc warto namawiać do tego działania każdego odwiedzającego.

Prezentacja oferty

Nie mamy na myśli tutaj tego, że masz umieścić na stronie głównej wszystkie sprzedawane produkty lub opis wszystkich usług – od tego masz sklep lub podstrony. Warto jednak pogrupować ofertę na kategorie usług i produktów, wydzielić pod nie odpowiednie sekcje na stronie głównej i krótko przedstawić swoje działania, przytaczając najważniejsze informacje. To łatwy sposób na zaprezentowanie oferty, dzięki czemu klient zorientuje się już na tym etapie, czy jest zainteresowany przejściem dalej. Możesz mu to też umożliwić, udostępniając linki do produktów lub usług z danej kategorii w opisywanych sekcjach. To jest kolejny sposób na ułatwienie klientowi nawigacji po stronie.

Dlaczego warto skorzystać z oferty?

To popularne rozwiązanie, tworzone na podobnej zasadzie do prezentacji oferty. Często na tworzonych obecnie przez firmy stronach internetowych można spotkać osobno wyodrębnioną sekcję, gdzie w punktach wymienione mamy korzyści, wynikające z wyboru właśnie tej, a nie innej oferty. Podkreślamy tutaj cechy oferty, takie jak szybka realizacja, darmowa wysyłka, doświadczenie firmy itp. Po dowiedzeniu się w skrócie, czym się zajmujesz, klient dowiaduje się też, dlaczego ma wybrać właśnie Ciebie i dlaczego mu się to opłaci.

Próbki pracy i dowody społeczne

Na portfolio zwykle tworzy się osobną podstronę i zdecydowanie jest to dobre wyjście, jeśli prac do pokazania jest zbyt dużo. Na stronie głównej możesz jednak umieścić kilka ostatnich realizacji, pokazując dowody tego, że warto Ci zaufać. Skoro mowa o dowodach, to nie można też pominąć tzw. społecznych dowodów słuszności, czyli przytoczenia kilku opinii klientów, referencji, czy wspomnienia o znanych markach, które korzystały z Twoich usług. Strona główna to miejsce na pokazanie swoich największych/najnowszych osiągnięć.

Kadra

Informacje o zespole, działającym w Twojej firmie, z reguły umieszczane są na stronie „o nas”. Czasami jednak wspomnienie o tym ma sens nawet na stronie głównej. Kiedy? Po pierwsze, gdy sam sposób zaprezentowania jest kreatywny, nietypowy, wyróżniający się na tle konkurencji i sam w sobie mogący stanowić Twój atut. Po drugie, często można spotkać się z tym np. na stronach adwokatów lub lekarzy – gdy jedną z głównych mocnych stron firmy ma być sama osoba, wykonująca daną pracę, mogąca poszczycić się dużą renomą i osiągnięciami. Chowanie takich zalet jest wówczas na pewno niewskazane.

Chcesz zwiększyć widoczność swojej strony internetowej? Sprawdź pozycjonowanie stron!

Stopka

Stopka jest częścią strony, o której również zdarza się firmom zapominać. Traktuje się ją jako coś niezbyt istotnego lub wręcz jako śmietnik, w którym można umieścić wszelkiego rodzaju spam. Jest to jednak dużym błędem. Poszukując informacji adresowych o firmie, prawdopodobnie będziesz ich szukać przecież właśnie w stopce. Podobnie, gdy zdarzy Ci się „zagubić” na stronie i będziesz szukać jakichkolwiek linków, ułatwiających nawigację. Stopka to miejsce właśnie na takie, podstawowe informacje o firmie, a także często sposób na umieszczenie dodatkowych linków i stworzenie jeszcze większej przejrzystości podczas użytkowania witryny.

Podsumowanie

Jakie elementy zamieścić na stronie głównej witryny? Odpowiedź nigdy nie będzie jednoznaczna. Zależy to od celu stworzenia strony, charakteru działalności firmy, a przede wszystkim tego, czego oczekują Twoi odbiorcy. To właśnie do nich musisz się dostosować. Strona główna ma w możliwie jak najbardziej zwięzły sposób przedstawić Twoje zalety, zachęcić klienta, umożliwić mu dotarcie do szczegółów oferty i skontaktowanie się z Tobą. Na pewno posłużą temu elementy, o których wspomnieliśmy powyżej, dlatego warto o nich pamiętać podczas tworzenia strony głównej.

Comments (2)

Dominik

cze 12, 2019 at 9:24 AM

Brakuje jeszcze na liście czegoś takiego co też jest bardzo istotne po wejściu przepisów RODO – mianowicie wiadomo „Polityka prywatności” , „regulamin” etc 🙂
Ogólnie artykuł super, dzięki za treść 🙂

Reply

ArFeN

lip 29, 2019 at 8:52 PM

Może warto na stronie głównej się przedstawić

Reply

Leave a comment