Google moja firma – jak go użyć?
Mapy Google są jednym z ciekawszych narzędzi, udostępnionych przez światowy koncern do bezpłatnego użytkowania. To nie tylko dokładne mapy każdego zakątka świata, ale również mapy satelitarne, Google Street View, a także nawigacja, Google Earth i opierające się ma mapach Google narzędzie Google Moja Firma. Co to dokładnie za funkcjonalność, jak z niej korzystać i jakie może nam przynieść korzyści?
Pokaż swoją firmę w sieci
Google to najczęściej wybierana wyszukiwarka. Nic dziwnego, że obecność twojej firmy w niej jest konieczne, aby myśleć o rozwoju i zdobywaniu nowych klientów. Google Moja Firma pozwala Ci stworzyć funkcjonalną wizytówkę, obejmującą najważniejsze informacje o firmie. To między innymi jej nazwa, adres, godziny otwarcia, adres www i email, telefon, a także to co bardzo ważne dla potencjalnych klientów – opinie o firmie. To na ich podstawie wiele osób podejmuje decyzję, czy rozpocząć z kimś współpracę, czy może szukać kogoś innego.
Tworzenie wizytówki
Zbudowanie wizytówki w Google Moja Firma jest proste – musisz w pierwszej kolejności założyć swoje konto w Google lub np. stworzyć nowe konto pocztowe na Gmail (jeżeli jeszcze takiego nie posiadasz) i zalogować się na to konto. Następnie wypełniasz formularz danymi o firmie, wybierając branżę w której działasz, a także wgrywając zdjęcia przedstawiające firmę, budynek, produkty itp. jeśli nie posiadasz takich zdjęć, Google może samodzielnie zaimportować widok ze Street View lub panoramę 3D jeśli taka istnieje.
Opinie – złoto z Google Moja Firma
W dalszym ciągu wiele osób bagatelizuje rolę Google Moja Firma, nieświadomie tracąc na tym bardzo wiele. Dlaczego? Ponieważ im później pojawi się twoja wizytówka w GMF, tym mniej będziesz miał opinii. Opinii sprawdzonych, rzeczywistych użytkowników. A więc wiarygodnych i na których można opierać ważne decyzje. Przypomnij sobie, czy kupując kosztowny sprzęt RTV lub AGD sprawdzałeś opinie na jego temat w internecie? A może szukałeś opinii na temat sklepu, w którym to urządzenie zamierzasz kupić? Tak właśnie działają opinie w Google Moja Firma. Dodatkowo łącząc to z pozycjonowaniem strony w wyszukiwarce daje to niezwykle efektywny sposób na pozyskanie nowych klientów.
Jak zdobywać opinie w GMF?
No właśnie – czy można przyspieszyć zdobywanie takich opinii? Tak, ale nie stosując metody znane z innych serwisów. Powiedzmy sobie szczerze – nie zawsze opinie napotykane w internecie są wiarygodne i prawdziwe. Czasami możemy trafić na komentarze dodawane specjalnie, przez fikcyjnych użytkowników, aby podnieść ocenę produktu lub firmy. Dotyczy to zwłaszcza popularnych porównywarek. W Google takie coś na szczęście nie przejdzie. Przede wszystkim dlatego, że opinię może dodać tylko osoba z założonym kontem, a po drugie Google ma bardzo sprawne mechanizmy, chroniące przed próbami hurtowego tworzenia nowych kont i podszywania się pod nieistniejące osoby.
Możemy natomiast prosić naszych klientów, aby poświęcili chwilę czasu i napisali recenzję o naszej firmie. Aby im to ułatwić, warto przygotować sobie szablonowego maila, w którym podamy bezpośredni odnośnik to formularza oceny.
Nawigacja
Bardzo przydatnym przyciskiem, pokazującym się przy wizytówce firmy w Google Moja Firma jest przycisk TRASA. Klikając go, czy to na telefonie czy komputerze, zostanie wyświetlona mapa z zaznaczoną trasą dojazdu z naszej lokalizacji do miejsca, w którym konkretna firma urzęduje. W urządzeniach przenośnych od razu można przejść do trybu nawigacji, która poprowadzi nas prosto do celu. Do tego wymagane jest włączenie odbiornika GPS w telefonie.
Statystyki
Właściciel wizytówki w GMF otrzymuje wgląd do bardzo przydatnych statystyk. Co w nich znajdziemy? Między innymi informacje o tym, ile razy wizytówka była wyświetlona, ile razy nastąpiło kliknięcie w poszczególne przyciski, a także jak aktualne wyniki mają się do archiwalnych, z poprzednich miesięcy. Pozwala nam to śledzić efekty naszych działań i podejmować odpowiednie kroki.
Jak dbać o wizytówkę w Google Moja Firma
Pamiętaj, że tworząc wizytówkę nie możesz o niej zapomnieć. W każdym momencie masz możliwość jej edytowania. Warto z tego korzystać. Zmieniająca się wizytówka, w której pojawiają się nowe zdjęcia produktów wzbudza większe zainteresowanie i zaufanie. Zachęca również klientów do tego, aby pozostawili swój komentarz. Dodanie kilku nowych zdjęć co parę tygodni nie jest dużym wysiłkiem. Pozwala ci jednak pokazać swoją firmę jako odpowiedzialną, rozwijającą się i dbająca o klientów oraz swój wizerunek. Aby usprawnić sobie zarządzanie wizytówką w GMF, można pobrać na telefon specjalną aplikację. Korzystanie z niej jest bardzo proste i intuicyjne i na pewno usprawni proces zarządzania całą wizytówką oraz firmowym kontem. Aplikację można pobrać bezpłatnie ze sklepu Google Play z aplikacjami na Androida, a także z Apps Store dla użytkowników iPhone.
Mapa Google a pozycjonowanie lokalne
Dodatkowo co bardzo ważne pod kątem pozycjonowania na frazy lokalne (są to frazy typu: pozycjonowanie Poznań, fryzjer Warszawa, itp.) utworzenie wizytówki i zweryfikowanie jej (aktualnie za pomocą kodu otrzymanego na pocztówce Google) pozwala nam skuteczniej podnosić wyniki na frazy lokalne. Jeżeli posiadamy siedzibę firmy np. w Poznaniu i chcemy pozycjonować się na słowa kluczowe z tą miejscowością, to powinniśmy dodać i zweryfikować firmę w mapach. Ułatwi to osiągnięcie wyższych pozycji dla tych fraz.
Comments (2)
Marcin
lis 23, 2017 at 9:35 AM
Najśmieszniejsze są oferty różnego rodzaju ,,poważnych” firm które oferują założenie profilu moja firma za dwieście czy też trzysta złotych, kiedy średnio ogarnięty Kowalski jest w stanie przeklikać cały proces bez najmniejszego problemu
ReplyPiotr
cze 18, 2018 at 12:45 PM
Opinie do teraz są ważne, ale szkoda że najważniejszym czynnikiem rankingowym obecnie jest odległość firmy od szukającego.
Reply