Formy reklamy internetowej

Formy reklamy internetowej

Jeżeli prowadzisz własny biznes, to z pewnością szukasz odpowiedniej formy reklamy internetowej. Jest to zupełnie naturalne, ponieważ dzięki temu budujesz rozpoznawalność swojej marki czy usługi oraz budujesz pozytywny wizerunek swojej firmy, ponadto trafiasz do grona potencjalnych klientów. Internet oferuje pełny wachlarz możliwości w tym kierunku. Poniżej przedstawiam główne formy reklamy internetowej, z których z pewnością warto skorzystać:
Formy reklamy internetowej

  • pozycjonowanie stron – jedna z najbardziej popularnych form reklamy, ponieważ dzięki niej Twoja strona internetowa staje się widoczna w wyszukiwarce w wynikach organicznych (naturalnych) na różnego rodzaju słowa czy frazy kluczowe związane z prowadzoną działalnością. Dodatkowo jej skuteczność sprawia, iż inwestycja w większości przypadków zwraca się kilku lub kilkunastokrotnie.
  • porównywarki cen – prowadząc sklep internetowy warto nawiązać współpracę z wiodącymi na rynku porównywarkami cen. Dzięki temu zwiększasz swoje szanse na zdobycie klienta. Badania pokazują, że duża liczba użytkowników rozpoczyna swoje poszukiwania produktu właśnie od przeglądania porównywarek. Ponadto dzięki tego typu stronom zwiększysz rozpoznawalność swojej strony i możesz trafić do klientów, którzy nie trafiliby w żaden inny sposób do Twojego sklepu.
    Oczywistym minusem tego typu promocji jest fakt, że głównym czynnikiem, który ma wpływ na zainteresowanie użytkownika produktem jest jego cena. Warto więc przed nawiązaniem współpracy przeanalizować nasze możliwości konkurowania w tym zakresie z innymi sklepami.
  • fanpage – w ostatnich kilku latach bardzo popularne stało się prowadzenie własnego fanpage’a na portalach społecznościowych, w szczególności na Facebook’u. Bardzo duża liczba użytkowników pozwali Ci znaleźć tam potencjalnych klientów i zbudować rozpoznawalność marki. Oczywiście samo stworzenie fanpage’a nie wystarczy, należy zadbać także o polubienia Twojej strony, co dla niektórych może okazać się sporym wyzwaniem. Oczywiście w uzyskaniu fanów może pomóc Ci sam Facebook i wykupienie płatnej reklamy Twojej strony, usługi czy produktu. Plusem takiej kampanii jest możliwość sprecyzowania grupy odbiorczej – wiek, płeć, zainteresowania itp.
  • blog ekspercki – bardzo dobrą formą reklamy w sieci jest prowadzenie bloga eksperckiego z wysokiej jakości artykułami. Wartościowa treść pozwoli zbudować długotrwałą więź z użytkownikiem, który z pewnością powróci by śledzić Twoje kolejne wpisy. Wśród ogromu tekstów w sieci internautom coraz ciężej jest znaleźć dobrej jakości treści czy fachowe recenzje, które odpowiedzą na ich pytania w rzetelny, merytoryczny sposób, dlatego na pewno docenią wartość, którą przekazujesz im w swoim blogu.
    Dodatkowo prowadzenie bloga może poprawić widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania poprzez budowanie tzw. długiego ogona – patrz. pozycjonowanie długi ogon.
  • marketing szeptany – czyli działania, których celem jest dotarcie z informacją marketingową do odbiorców za pośrednictwem tematycznych forów internetowych. Użytkownik podaje się za osobę, która korzystała z naszych usług lub zakupiła dany produkt, a następnie wyraża się pochlebnie na nasz temat. Oczywiście tego typu posty muszą wyglądać naturalnie i sprawiać wrażenie, że użytkownik rzeczywiście taki produkt czy usługę zakupił.
  • reklama video na YouTube – rosnąca popularność YouTube’a sprawia, że warto również tam poszukać swojego miejsca na reklamę. Przykładem może być prowadzenie Video Bloga (tzw. vlog) np. z recenzjami produktów. Oczywiście należy zadbać o ciekawą formę, merytoryczne treści oraz wysoką jakość nagrań.
  • artykuły sponsorowane – pisanie oraz publikowanie artykułów w popularnych serwisach (np. wp.pl). Jest to świetny sposób na uzupełnienie innych działań podejmowanych w zakresie promocji strony internetowej.
  • adwords – bardzo popularna forma promocji w wyszukiwarce Google, która umożliwia natychmiastowe wyświetlanie reklam tekstowych, które pojawiają się obok naturalnych wyników wyszukiwania (wyniki organiczne) na określone frazy wpisywane przez użytkowników. Koszty naliczane są za kliknięcia w Twoją reklamę, czyli za przejście użytkownika na Twoją stronę. Powiązane z adwords:
    • reklama GSP – rodzaj promocji w której wyświetlane są reklamy graficzne w skrzynkach poczty Gmail.
    • kampania wizerunkowa – ten rodzaj usługi oferuje wyświetlanie reklam bannerowych i tekstowych użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili Twoją stronę internetową. Reklama emitowana jest na stronach znajdujących się w sieci reklamowej Google.

Nie są to oczywiście wszystkie formy reklamy internetowej, ale mam nadzieję, że przybliżyłem Ci najczęściej wybierane rozwiązania. Oczywiście każda ma swoje plusy jak i minusy, dlatego zawsze należy dopasować strategię do konkretnego projektu i celu jaki chcesz osiągnąć.


Jeżeli masz problem lub potrzebujesz fachowej obsługi z zakresu SEO napisz na kontakt@arseosystem.pl/

Leave a comment