3 wskazówki dla sklepów internetowych
Prowadząc swój własny sklep internetowy pewnie nie raz wzrastał w Tobie zapał do pracy i chęć zrobienia czegoś przydatnego co mogłoby zwiększyć sprzedaż produktów. Jednak musisz mieć świadomość, że podejmowane przez Ciebie decyzje mogą być niepoprawne. Wielokrotnie właściciele sklepów ignorują sygnały, mówiące o tym co należy zrobić. Warto pamiętać o kilku sprawach, które powinny zminimalizować ryzyko porażki i wzmocnić wstępną analizę.
Analiza technologii
Prowadząc i promując sklep internetowy z pewnością zbierasz dane o odwiedzających użytkownikach poprzez takie narzędzia jak np. Google Analytics. Jest to pierwszy krok do skutecznej analizy zachowań gości i do wyłonienia słabych punktów serwisu.
Przykładowo informacje na temat urządzeń z jakich korzystają użytkownicy Twojego sklepu, mogą być bardzo przydatne. Dajmy na to, 50% użytkowników stanowią osoby używające komputerów / laptopów, a drugie 50% to użytkownicy smartfon’ów / tabletów. Jeżeli z pierwszej grupy odbiorczej konwersja wynosi 10%, a z drugiej 1%, może to oznaczać że Twój sklep jest nieprzystosowany do urządzeń mobilnych. Być może w jakiś sposób utrudniony jest zakup produktów, jakieś elementy strony są nieczytelne itp. Należy m.in. dokładnie przeanalizować krok po kroku proces zakupu w tego typu urządzeniach. A może Twój sklep w ogóle nie jest przystosowany do urządzeń mobilnych i nawigacja po serwisie wymaga od użytkownika zbyt dużego wysiłku.
Szukaj trendów dla grupy odbiorców
Analizuj zachowania użytkowników, jednak nawet jeśli w swoich danych posiadasz dokładny opis działań jakiegoś użytkownika, z którego mógłbyś wyłuskać wiele informacji, nie poprzestawaj na nim i nie ograniczaj się do jednego przykładu, nawet jeśli dostarcza on wielu odpowiedzi na Twoje pytania. Musisz wyłapać trendy dla większej grupy osób. Może się okazać, że decyzje podjęte na podstawie jednego przykładu zadowolą jednego użytkownika, a odstraszą dziesiątki innych.
Szukaj okazji w kalendarzu
Wszyscy użytkownicy lubią różnego rodzaju promocje i rabaty. Nie koniecznie muszą się one ograniczać do Bożego Narodzenia i Wielkanocy. W ciągu roku jest mnóstwo ciekawych, oryginalnych okazji do świetnej akcji promocyjnej. Postaraj się wykorzystać choć kilka z nich, aby wyróżnić się na tle konkurencji i przykuć uwagę Twoich klientów. Poszukaj w kalendarzu lub internecie okazji, które mógłbyś wykorzystać w swoim biznesie. Przykładem może być np. Światowy dzień uśmiechu, który przypada 7 października, czy Światowy dzień zdrowia psychicznego 10 października. Jak widzisz okazji o których nie mieliśmy dotąd pojęcia może być bardzo dużo i może warto byłoby którąś z nich wykorzystać aby stworzyć oryginalną i godną zapamiętania promocję.
Leave a comment