Sposoby na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym

Kilka sposobów na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym

Od dłuższego czasu zastanawiasz się nad tym, jak udoskonalić swój sklep, aby zarabiał dla Ciebie więcej pieniędzy? Chcesz stosunkowo niewielkim nakładem pracy, czasu i pieniędzy poprawić wyniki jego działania, zyskując nowych klientów? Doskonale cię rozumiemy i chętnie podpowiemy jak to uczynić bez większego wysiłku. Specjalnie dla ciebie przygotowaliśmy kilkanaście porad, dzięki którym twój sklep może zarabiać jeszcze więcej pieniędzy.

Przyspiesz czas wczytywania strony sklepu

Na pewno surfujesz po wielu stronach internetowych. Tym co najbardziej może na nich denerwować, to bardzo długi czas wczytywania danych i odpowiedzi na twoje kliknięcia. Jeśli twój sklep również jest powolny, tracisz wiele możliwości sprzedaży. Nie każdy potencjalny klient ma tyle cierpliwości, aby czekać na wczytywanie się każdej strony z oglądanym produktem. Co może być powodem długiego czasu wczytywania strony? Niezoptymalizowane zdjęcia, które ważą zbyt dużo, przeładowanie strony skryptami javascript, a w końcu przypadkowo wybrany hosting, który nakłada na twój sklep ograniczenia transferu danych lub posiada słabe zasoby sprzętowe.

Zapewnij klientom stronę responsywną

Lubisz kupować przy pomocy telefonu komórkowego? Nie ty jeden. Smartfony powoli wypierają z rynku laptopy i urządzenia desktopowe. Mamy je zawsze przy sobie, są łatwe i intuicyjne w obsłudze i pozwalają kupować bez względu na miejsce, w którym się znajdujesz. Pod warunkiem że korzystamy ze strony sklepu internetowego, która jest responsywna. Responsywne strony internetowe dostosowują się do wielkości ekranu urządzenia, na którym je wyświetlamy. Twój sklep online również powinien być responsywny, inaczej będziesz tracił klientów mobilnych, którzy stanowią coraz to większe grono nabywców w internecie

Wygodna obsługa sklepu internetowego

To temat rzeka. Użyteczność twojego sklepu zależy od wielu czynników. Musisz zadbać o taki projekt strony, który będzie czytelny dla każdego klienta. Zarówno tego doświadczonego w zakupach online, jak i początkującego kupca w internecie. Układ strony musi być przyjazny i zapewniać powinien szybki dostęp do najważniejszych informacji. Prosty sposób składania zamówień, maksymalnie krótki formularz rejestracji czy danie klientowi możliwość logowania się kontem Facebook lub Google. Każda z tych rzeczy uczyni twój sklep przyjaźniejszym i chętniej odwiedzanym przez klientów.

Poprawność stylistyczna i ortograficzna tekstów

W internecie zazwyczaj z przymrużeniem oka patrzymy na poprawność tekstu. Wyjątkiem są strony firmowe i sklepy internetowe. Klienci chcą kupować w miejscach, które dają im poczucie bezpieczeństwa i do których mają zaufanie. Zaufanie jest budowane przez odpowiedzialny wygląd strony oraz poprawnie napisane teksty – tak aby nie było w nich błędów ortograficznych, stylistycznych  i gramatycznych. Aby ich uniknąć, warto zatrudnić do pisania treści copywritera.

Oryginalne treści bez plagiatu

Dla wielu początkujących przedsiębiorców, kuszące może być skorzystanie z gotowych opisów produktów, udostępnionych przez dostawców. W końcu to masa pracy wykonanej za darmo i dużo zaoszczędzonych pieniędzy. Niestety z takim podejściem trudno osiągnąć w handlu sukces. Takie same opisy jak u Ciebie, widoczne będą w dziesiątkach innych sklepów, oferujących ten sam produkt za takie same lub niższe pieniądze. Jak zatem chcesz z nimi konkurować, będąc nowym graczem na rynku? Powinieneś już na samym początku wyróżnić się od reszty, tworząc unikalne teksty i opisy produktów, dzięki czemu będziesz mógł przyciągnąć skuteczniej do siebie klientów. Jak tworzyć dobre opisy produktów w sklepie możesz przeczytać tutaj >> Jak tworzyć dobre opisy produktów w sklepie internetowym <<.

Nie przesadzaj z reklamami

W ramach swojego sklepu często mamy ochotę umieszczać okienka pop-up. Czy to informujące o nowej promocji, wyprzedaży, nowości w sklepie lub zachęcające do zapisania się do newslettera. Każdy taki skrypt denerwuje użytkowników, zmuszając ich do wykonania czynności, na którą nie byli przygotowani i której nie mają ochoty wykonywać. A mianowicie do zamknięcia okienka, poprzez celowanie i kliknięcie małego krzyżyka. Prawda że może to być wkurzające? Z tego też powodu staraj się ograniczać tego rodzaju praktyki do niezbędnego minimum.

Ponadto pop-up na wersjach mobilnych mogą wpłynąć na gorsze pozycje strony w mobilnych wynikach wyszukiwania. Google walczy z tego typu praktykami i uznaje pop-up tylko w kilku określonych przypadkach np. potwierdzenie pełnoletności w przypadku treści dla dorosłych.

Czytelna nawigacja

Breadcrumb w sklepieNikt nie lubi czuć się zagubiony. Zarówno w świecie realnym, jak i wirtualnym, a szczególnie kiedy chodzi o zakupy. Aby ułatwić swoim klientom nawigowanie po stronach sklepu, zadbaj o umieszczenie bardzo przejrzystego rozwiązania, czyli tzw. breadcrumbs. Okruszki wskazują aktualne miejsce, w którym klient się znajduje, a dodatkowo pozwalają mu się krok po kroku cofnąć do strony głównej, czyli do miejsca skąd przyszedł.

Skorzystaj z usług profesjonalistów

Jeśli nie posiadasz odpowiedniej wiedzy i czasu zleć audyt sklepu internetowego profesjonalnej agencji SEO. Dowiesz się dzięki temu jakie elementy powinieneś poprawić aby Twój sklep stał się bardziej przyjazny dla wyszukiwarek i zaczął pojawiać się na kluczowe w twojej branży frazy. Możesz także skorzystać z naszej usługi pozycjonowania sklepów, szczegóły znajdziesz na stronie >>  pozycjonowanie sklepu internetowego <<.

Wykorzystuj animacje i filmy

W przypadku sklepów internetowych, w widoczny sposób pozwalają one klientom podjąć decyzję o zakupie produktu, ułatwiając jednocześnie jego dokładne poznanie. Dzięki temu rozwiązaniu łatwo jest zaprezentować klientowi sposób działania konkretnego artykułu, szczególnie jeśli jest to rynkowa nowość.

Korzystaj z social media

To akurat jest wskazówka dość dobrze znana przez właścicieli stron… niestety ogranicza się ona zwykle do Facebooka. Tymczasem do dyspozycji jest znacznie więcej serwisów, oferujących mnóstwo  możliwości. Instagram, Tweeter to tylko jedne z wielu możliwości dotarcia do nowych odbiorców i komunikowania się z nimi na bieżąco. Pamiętaj jednak o pewnej rzeczy – aby twoje działania social media były efektywne, już na początku należy określić politykę działania i konsekwentnie się jej trzymać. Kanały social media służą również coraz częściej do aktywnej sprzedaży swoich produktów i usług, o czym także należy pamiętać i korzystać z oferowanych możliwości.

Komentarze i opinie klientów w twoim sklepie

Pokaż światu co twoi klienci myślą o tobie i twojej firmie. Prawdziwe opinie użytkowników są na wagę złota. Możesz je publikować na stronie w postaci tekstowej, jak również udostępniać zeskanowane referencje. W przypadku produktów pomocne są opinie na ich temat, widoczne przy  każdym z oferowanych artykułów, połączone z oceną punktową produktu.

Porównywarki cen

Zarejestruj swój sklep w znanych porównywarkach cen, takich jak ceneo.pl, skapiec.pl itp. Dotrzesz dzięki temu do grona użytkowników którzy są zainteresowani zakupem konkretnego produktu, a którzy prawdopodobnie w inny sposób nie dotarliby do twojego sklepu. Zaczniesz budować dzięki temu świadomość marki. Korzystając z porównywarek cen warto zmniejszyć marżę wybranego produktu, tak aby skutecznie konkurować z pozostałymi sklepami i przyciągnąć użytkowników do twojego sklepu, który być może zakupi teraz lub w przyszłości także inny produkt.

Marketing szeptany

Skorzystaj z marketingu szeptanego. Nienachalne reklamy, w formie wpisu „zadowolonego konsumenta” na tematycznie powiązanych forach internetowych, to także świetny sposób na budowanie świadomości marki i pozyskanie użytkowników zainteresowanych danym tematem.

Comments (2)

Fabian

paź 04, 2018 at 11:29 AM

Dobre wskazówki dla początkujących i nie tylko. Jeśli zlecamy pozycjonowanie firmie/agencji zewnętrznej – poznamy podstawy marketingowe. A jeśli pracujemy w takiej firmie zajmującej się SEO – możemy się sprawdzić czy wszystkie elementy wdrażamy podczas wykonywania zadań klientów. W końcu wszystkie te sposoby powinny być uwzględnione podczas prezentacji planu marketingowego. W końcu marketing strategiczny to podstawa działań.

Reply

Arseo System

paź 04, 2018 at 12:06 PM

Dzięki 🙂

Reply

Leave a comment