Moja firma w mapach Google

Google moja firma – jak go użyć?

Mapy Google są jednym z ciekawszych narzędzi, udostępnionych przez światowy koncern do bezpłatnego użytkowania. To nie tylko dokładne mapy każdego zakątka świata, ale również mapy satelitarne, Google Street View, a także nawigacja, Google Earth i opierające się ma mapach Google narzędzie Google Moja Firma. Co to dokładnie za funkcjonalność, jak z niej korzystać i jakie może nam przynieść korzyści?

Pokaż swoją firmę w sieci

Google to najczęściej wybierana wyszukiwarka. Nic dziwnego, że obecność twojej firmy w niej jest konieczne, aby myśleć o rozwoju i zdobywaniu nowych klientów. Google Moja Firma pozwala Ci stworzyć funkcjonalną wizytówkę, obejmującą najważniejsze informacje o firmie. To między innymi jej nazwa, adres, godziny otwarcia, adres www i email, telefon, a także to co bardzo ważne dla potencjalnych klientów – opinie o firmie. To na ich podstawie wiele osób podejmuje decyzję, czy rozpocząć z kimś współpracę, czy może szukać kogoś innego.

Tworzenie wizytówki

Zbudowanie wizytówki w Google Moja Firma jest proste – musisz w pierwszej kolejności założyć swoje konto w Google lub np. stworzyć nowe konto pocztowe na Gmail (jeżeli jeszcze takiego nie posiadasz) i zalogować się na to konto. Następnie wypełniasz formularz danymi o firmie, wybierając branżę w której działasz, a także wgrywając zdjęcia przedstawiające firmę, budynek, produkty itp. jeśli nie posiadasz takich zdjęć, Google może samodzielnie zaimportować widok ze Street View lub panoramę 3D jeśli taka istnieje.

Google Moja Firma

Opinie – złoto z Google Moja Firma

W dalszym ciągu wiele osób bagatelizuje rolę Google Moja Firma, nieświadomie tracąc na tym bardzo wiele. Dlaczego? Ponieważ im później pojawi się twoja wizytówka w GMF, tym mniej będziesz miał opinii. Opinii sprawdzonych, rzeczywistych użytkowników. A więc wiarygodnych i na których można opierać ważne decyzje. Przypomnij sobie, czy kupując kosztowny sprzęt RTV lub AGD sprawdzałeś opinie na jego temat w internecie? A może szukałeś opinii na temat sklepu, w którym to urządzenie zamierzasz kupić? Tak właśnie działają opinie w Google Moja Firma. Dodatkowo łącząc to z pozycjonowaniem strony w wyszukiwarce daje to niezwykle efektywny sposób na pozyskanie nowych klientów.

Jak zdobywać opinie w GMF?

No właśnie – czy można przyspieszyć zdobywanie takich opinii? Tak, ale nie stosując metody znane z innych serwisów. Powiedzmy sobie szczerze – nie zawsze opinie napotykane w internecie są wiarygodne i prawdziwe. Czasami możemy trafić na komentarze dodawane specjalnie, przez fikcyjnych użytkowników, aby podnieść ocenę produktu lub firmy. Dotyczy to zwłaszcza popularnych porównywarek. W Google takie coś na szczęście nie przejdzie. Przede wszystkim dlatego, że opinię może dodać tylko osoba z założonym kontem, a po drugie Google ma bardzo sprawne mechanizmy, chroniące przed próbami hurtowego tworzenia nowych kont i podszywania się pod nieistniejące osoby.

Możemy natomiast prosić naszych klientów, aby poświęcili chwilę czasu i napisali recenzję o naszej firmie. Aby im to ułatwić, warto przygotować sobie szablonowego maila, w którym podamy bezpośredni odnośnik to formularza oceny.

Nawigacja

Bardzo przydatnym przyciskiem, pokazującym się przy wizytówce firmy w Google Moja Firma jest przycisk TRASA. Klikając go, czy to na telefonie czy komputerze, zostanie wyświetlona mapa z zaznaczoną trasą dojazdu z naszej lokalizacji do miejsca, w którym konkretna firma urzęduje. W urządzeniach przenośnych od razu można przejść do trybu nawigacji, która poprowadzi nas prosto do celu. Do tego wymagane jest włączenie odbiornika GPS w telefonie.

Statystyki

Właściciel wizytówki w GMF otrzymuje wgląd do bardzo przydatnych statystyk. Co w nich znajdziemy? Między innymi informacje o tym, ile razy wizytówka była wyświetlona, ile razy nastąpiło kliknięcie w poszczególne przyciski, a także jak aktualne wyniki mają się do archiwalnych, z poprzednich miesięcy. Pozwala nam to śledzić efekty naszych działań i podejmować odpowiednie kroki.

Jak dbać o wizytówkę w Google Moja Firma

Pamiętaj, że tworząc wizytówkę nie możesz o niej zapomnieć. W każdym momencie masz możliwość jej edytowania. Warto z tego korzystać. Zmieniająca się wizytówka, w której pojawiają się nowe zdjęcia produktów wzbudza większe zainteresowanie i zaufanie. Zachęca również klientów do tego, aby pozostawili swój komentarz. Dodanie kilku nowych zdjęć co parę tygodni nie jest dużym wysiłkiem. Pozwala ci jednak pokazać swoją firmę jako odpowiedzialną, rozwijającą się i dbająca o klientów oraz swój wizerunek. Aby usprawnić sobie zarządzanie wizytówką w GMF, można pobrać na telefon specjalną aplikację. Korzystanie z niej jest bardzo proste i intuicyjne i na pewno usprawni proces zarządzania całą wizytówką oraz firmowym kontem. Aplikację można pobrać bezpłatnie ze sklepu Google Play z aplikacjami na Androida, a także z Apps Store dla użytkowników iPhone.

Mapa Google a pozycjonowanie lokalne

Dodatkowo co bardzo ważne pod kątem pozycjonowania na frazy lokalne (są to frazy typu: pozycjonowanie Poznań, fryzjer Warszawa, itp.) utworzenie wizytówki i zweryfikowanie jej (aktualnie za pomocą kodu otrzymanego na pocztówce Google) pozwala nam skuteczniej podnosić wyniki na frazy lokalne. Jeżeli posiadamy siedzibę firmy np. w Poznaniu i chcemy pozycjonować się na słowa kluczowe z tą miejscowością, to powinniśmy dodać i zweryfikować firmę w mapach. Ułatwi to osiągnięcie wyższych pozycji dla tych fraz.

Comments (2)

Marcin

lis 23, 2017 at 9:35 AM

Najśmieszniejsze są oferty różnego rodzaju ,,poważnych” firm które oferują założenie profilu moja firma za dwieście czy też trzysta złotych, kiedy średnio ogarnięty Kowalski jest w stanie przeklikać cały proces bez najmniejszego problemu

Reply

Piotr

cze 18, 2018 at 12:45 PM

Opinie do teraz są ważne, ale szkoda że najważniejszym czynnikiem rankingowym obecnie jest odległość firmy od szukającego.

Reply

Leave a comment