Pozycjonowanie long tail

Pozycjonowanie długi ogon

Zastanawiasz się czym jest i czym charakteryzuje się pozycjonowanie długi ogon (tzw. long tail)? A więc jest to bardzo zbliżony do tradycyjnego pozycjonowania rodzaj promocji strony internetowej w wyszukiwarce, z tą różnicą, iż skupiamy się tutaj nie na kilku głównych frazach, a na kilkunastu lub nawet dziesiątkach czy setkach fraz. Słowa kluczowe tego typu, to bardzo sprecyzowane frazy, które są dużo łatwiejsze do wypozycjonowania, ale posiadają średnią i małą liczbę wyszukań przez użytkowników. Promując dziesiątki tego typu słów w efekcie możemy osiągnąć dużo większą ilość wyszukań niż przy tradycyjnym pozycjonowaniu. Poza tym trafiamy do użytkownika, który jest zainteresowany konkretnym produktem, także istnieje duże prawdopodobieństwo zwiększenia konwersji z wejść na naszą stronę.

pozycjonowanie długi ogon

Jak wyglądają frazy na długi ogon

Frazy long tail’owe, to z reguły połączenia nazwy produktu z kategorią główną lub podkategorią np. „fototapeta mapa świata dla dzieci”. Mogą to być także nazwy konkretnych produktów np. „40.50 finder” – w przypadku przekaźników. Liczba wyszukań dla przedstawionych słów wynosi średnio ok. 100 miesięcznie, także nie jest to powalająca ilość, ale trafimy dzięki nim do użytkownika, który szuka dokładnie takiego produktu, więc jest duża szansa, że dokona on zakupu. Oczywiście wpływ na to mają także inne elementy takie jak chociażby cena, łatwość dokonania zakupu, estetyczny wygląd strony czy opinie na temat naszego sklepu.

Kto powinien wybrać ten rodzaj promocji?

Tego typu oferta najlepiej sprawdza się w przypadku pozycjonowania sklepów internetowych, ponieważ z reguły posiadają one bardzo dużą liczbę różnych produktów z danej dziedziny. Im więcej kategorii / podkategorii i produktów w sklepie, tym strona ma większy potencjał na widoczność na bardzo dużą ilość słów kluczowych.

W przypadku stron na których widnieje tylko kilka produktów czy usług, np. wizytówki firm, lepiej sprawdzi się tradycyjny model pozycjonowania.

Long Tail

Jak pozycjonować długi ogon (long tail)

Aby zwiększyć widoczność naszego sklepu internetowego na frazy z długiego ogona przede wszystkim musimy zadbać o unikalne opisy zarówno dla kategorii i podkategorii jak również dla samych produktów. Unikalna, wartościowa dla użytkownika treść jest bardzo dobrze odbierana przez wyszukiwarkę Google, dlatego warto zadbać o ten element.
Drugim ważnym elementem jest zdobywanie wartościowych, tematycznych odnośników do naszego sklepu. Powinniśmy linkować przede wszystkim kategorie, jak również produkty na których najbardziej nam zależy. Po pewnym czasie zauważymy wzrost widoczność naszej strony na różnego rodzaju frazy, bardzo często zdarzają się takie, których nawet nie braliśmy pod uwagę.

Tak pokrótce wygląda temat pozycjonowania na długi ogon.


Jeżeli masz problem lub potrzebujesz fachowej obsługi z zakresu SEO napisz na kontakt@arseosystem.pl/

Leave a comment