Porady dla sklepu internetowego

Porady dotyczące pozycjonowania sklepów internetowych

Osoby prowadzące sklep internetowy, świadome są tego jak ważną rolę odgrywa ich skuteczne pozycjonowanie. To jedna z ważniejszych metod budowania ruchu na stronie i pozyskiwania klientów. O pozycjonowaniu warto pomyśleć już na etapie tworzenia sklepu i uzupełniania go produktami wraz z tworzeniem ich opisów. Prawidłowe wykonanie wszystkich zadań, pomoże zająć najwyższe pozycje na liście wyników wyszukiwania Google.

Bądź na bieżąco i śledź aktualności

Budując ofertę swojego sklepu, staraj się dopasować ją do tego, co w danym momencie jest poszukiwane przez klientów. Zimą będą to produkty świąteczne, latem artykuły związane z wakacjami itd. Doskonałym wyznacznikiem są różnego rodzaju okazjonalne święta, takie jak dzień dziecka, dzień mamy, dzień kobiet, walentynki. Warto zapamiętać jedną nadrzędną zasadę – im lepiej oferta jest dopasowana do haseł wyszukiwania, tym wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania będzie zajmować.

Oczywiście nie każdy sklep może dopasować swoją ofertę do panujących trendów… Jest to łatwe w przypadku sklepów sprzedających odzież, zabawki, artykuły agd. A co mają powiedzieć osoby prowadzące sklep np. z elektronarzędziami? Tutaj pomocne jest tworzenie zestawów – np. zestaw narzędzi idealnych na gwiazdkowy prezent, wiertarka jako prezent na dzień ojca i wiele innych możliwości. Wystarczy tylko uruchomić wyobraźnię i cieszyć się produktami, których konkurencja na pewno u siebie nie posiada.

Kalendarz wydarzeń w sklepie internetowym

Kalendarz w sklepie internetowym

To bardzo praktyczna funkcjonalność, spotykana w wielu sklepach. Zestawienie wydarzeń w ciągu całego roku, w związku z którymi klienci mogą poszukiwać dla siebie produktów. Obok opisów świąt wraz z propozycjami prezentów przygotowanych przez sklep, warto stworzyć listę świąt uniwersalnych. Takich, które dla każdego klienta oznaczone są inną datą, ale które przez większość z nas są obchodzone. To między innymi urodziny, jubileusze, imieniny i wiele innych. Dla każdego takiego wydarzenia można przygotować zestawienie najchętniej wybieranych prezentów z obrębu oferty twojego sklepu.

Dlaczego tak ważne jest tworzenie takich treści? Ponieważ umożliwia to wykonanie linkowania wewnętrznego pomiędzy produktami, kategoriami i stronami landing page. Jest to również sposób na to, aby tworzyć długi ogon słów kluczowych, zwiększając dopasowanie strony do poszukiwanych w google haseł.

Pamiętaj o aktualizacji swojego sklepu

Myślisz że wystarczy raz dodać do sklepu opisy produktów i cieszyć się z dobrze wykonanej pracy? Niestety nic podobnego. Im częściej aktualizujesz treści na swojej stronie, tym Google ocenia ją jako bardziej wartościową. Oczywiście nie namawiamy Cię do cyklicznego zmieniania opisów produktów, które notabene powinny być unikalne. Natomiast warto założyć w ramach swojego sklepu zakładkę BLOG, na której będziesz publikować tematyczne artykuły, powiązane z ofertę sklepu. Dzięki nim sklep zdobędzie wiele nowych, wartościowych treści, co korzystnie wpłynie na jego optymalizację, zwiększy ilość słów kluczowych i dostarczy czytelnikom przydatnych informacji. Alternatywą dla zakładki BLOG jest podstrona AKTUALNOŚCI. I tu i tu możesz dodawać ciekawe artykuły, np. informujące o nowościach, które pojawiły się w twoim sklepie.

Ważna informacja:

  1. Tworząc nowe treści do bloga lub aktualności, pamiętaj aby uzupełniać artykuły zdjęciami i umieszczać w treści linki (linkowanie wewnętrzne).
  2. W artykułach, w których z jakichś powodów nie przewidujesz linkowania wewnętrznego, dodaj przycisk Call To Action (wezwanie do działania). Umieść go mniej więcej na 1/3 wysokości tekstu. Powinien on pozwolić użytkownikowi nawiązać jakąkolwiek interakcję ze sklepem. Przycisk może prowadzić do formularza kontaktowego, wyszukiwarki itp.
  3. Zadbaj o czytelne linki – niech hiperłącze umieszczone w tekście będzie widoczne i odróżniające się od reszty. W tym celu zaznacz je kolorem, podkreśleniem lub dodaj do niego strzałkę, informujące że jest to link.

Optymalizuj swój sklep

Optymalizacja sklepu pod względem SEO to między innymi zadbanie o właściwie przygotowane treści. W sklepie jest wiele miejsc, w których można je umieścić. Począwszy od opisów każdego produktu, poprzez opisy kategorii, aż po wcześniej przytoczone blogi oraz aktualności. Uwzględniając słowa kluczowe w treści, staraj się budować długi ogon, łącząc je z innymi frazami, które mogą być wpisywane do Google. Jeśli szukasz podpowiedzi, dostarczy ci ich sama wyszukiwarka, po wpisaniu głównych słów kluczowych.

Ważna informacja:

  1. Nie bądź zaskoczony tym, że długi ogon przynosi Ci mniej odwiedzających niż stosowanie głównych słów kluczowych. Im bardziej sprecyzowana odpowiedź na szczegółowe zapytanie, tym mniejsza liczba odwiedzin, ale większa szansa na dokonanie sprzedaży. Dlaczego? Ponieważ osoby odwiedzające twoją stronę nie są przypadkowymi klikaczami, ale ludźmi rzeczywiście poszukującymi tego, co masz w ofercie.

Położenie tekstów

Ważnym zagadaniem jest położenie tekstu na pojedynczej stronie sklepu. W przypadku kart produktu są dwie opcje. Jeden duży blok na całą szerokość strony, umieszczony poniżej zdjęcia, danych technicznych oraz przycisku kup teraz. Druga opcja to umieszczenie tekstu na prawej części karty. Można również wykorzystać rozwiązanie hybrydowe, czyli skrót tekstu po prawej i jego rozwinięcie poniżej.

Zadbaj o tytuły produktów w sklepie

Nagłówek produktu w sklepie

Sporo uwagi poświęcaj tytułom i nazwom produktów. Niech nie będzie to wyłącznie nazwa nadana przez producenta, ale dopisz do tego wyjaśnienie czym dany produkt jest. Na przykład zamiast pisać OCEAN FRESH, nazwij produkt ŻEL MYJĄCY OCEAN FRESH itp. Całość powinna oczywiście być zamknięta w nagłówkach H1 i H2. Postaraj się, aby każdy nagłówek był unikalny w obrębie całego serwisu.

Pamiętaj o danych strukturalnych (mikrodane)

Są to znaczniki używane do tagowania określonych informacji o produkcie. Dzięki nim Google może prezentować te dane bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, zwiększając dopasowanie produktów do wpisywanych haseł i podsuwając najlepsze produkty bezpośrednio na liście wyników, umożliwiając od razu ich kupno.

Poprawność wdrożenia danych strukturalnych możesz sprawdzić w narzędziu Google: https://search.google.com/structured-data/testing-tool/u/0/?hl=pl

Leave a comment